Säljare inom e-handel & logistik till DreamLogistics

Lades upp 2019-01-04Heltid

Arbetsuppgifter

I rollen som säljare är din huvudsakliga uppgift att erbjuda våra logistiktjänster till nya kunder som till stor del är e-handlare. Detta görs genom inkommande kundförfrågningar och kommer framöver blandas med uppsökande försäljning. Försäljningsflödet är klassiskt där det sker en första kundkontakt för att gå igenom krav och behov. Därefter tas en offert fram som presenteras för kund som förhoppningsvis leder till avtal. När avtalet är signat sker en överlämning till KAM för produktion. Som säljare ansvarar man även för uppföljning med kund.

Utöver sälj innefattar tjänsten även budgetuppföljning, prisjustering, målstyrning, CRM-uppdatering, uppföljning och andra arbetsuppgifter runt avdelningen.


Du utgår från vårt huvudkontor i Habo där även lager finns. Vi har även ett lager i Ängelholm vilket kommer innebära en del resor till Ängelholm. Arbetsområdet är Sverige och många av våra kunder har sin verksamhet i storstäderna så vid kundbesök är det oftast Stockholm som är destinationen.

Idag sker största delen av vår försäljning genom VD, vi letar nu efter dig som vill ta över rollen som säljare och leverera max varje dag. Vi erbjuder dig ett spännande arbeta i ett bolag med högt tempo där ingen dag är den andra lik!
                                                                                                                           

Profil

Du gillar och värdesätter våra kunder lika mycket som vi gör, och vi ser därför att du är en glad person med mycket energi. Du är social och gillar skapa nya kontakter. Att du trivs lika bra med dator och mobil som i centrum av ett kundmöte tar vi för givet. Vi ser det som självklart att du är driven och framförallt vill arbeta med försäljning. Du har minst 3 års erfarenhet inom liknande yrke (gärna inom e-handel och/eller logistik). Vi ställer oerhörda krav på vår personal, på vår organisation och på våra kunder.

Du kommer få arbeta med de bästa kollegorna. Du kommer få arbeta med smarta och kreativa människor som sätter högt värde i vad de gör. Det är därför väldigt viktigt att du förstår att den vi söker ska ha det lilla extra. Du kommer arbeta MED DreamLogistics - inte FÖR DreamLogistics.

 

VIKTIGT: Vi ser oss som partner till våra kunder. Vi ser oss som en del av våra kunders verksamhet. Vi strävar efter långsiktighet i allt vi gör och ska i alla lägen kunna stå för vad vi gör. Vi söker därför inte en säljare som går över lik för att få till en affär. Vi söker inte en säljare som måste sälja i alla lägen även om magkänslan säger nej. Känner du dig minsta tveksam - sök inte.

 

Om företaget

DreamLogistics är ett tredjepartslogistikföretag vilket betyder att vi hanterar hela logistikflödet åt våra kunder - allt från inkommande gods till paketering av kundordrar, kundtjänst och returhantering. Våra kunder är främst e-handelsföretag vilket gör att vi har höga krav på vår service. Vi sätter alltid kunden i första rum och lever efter mottot: Vi älskar våra kunder.

DreamLogistics AB är inne i en mycket expansiv fas. Vi fick 2015 utmärkelsen Årets Företagare som ett bevis
på att vi är på väg åt rätt håll.  Just nu är vi runt 160 anställda där alla är väldigt drivna och trivs tillsammans.  Vi har kontor och lager både i Habo och Ängelholm. 


Sök tjänsten

Tjänsten är en tillsvidaretjänst med en 6 månaders provanställning. Tjänsten är heltid och kan tillsättas omgående. Du kommer vara placerad på vårt huvudkontor i den fantastiska orten Habo, två mil norr om Jönköping.

Intresserad?

Då vill vi att du skickar CV + personligt brev till jobbansokan@dreamlogistics.se. Märk din ansökan med referensnummer: CASH1. Inkomna ansökningar behandlas löpande så skicka gärna in din ansökan så snart det går. Tjänsten kan tillträdas omgående. Vid frågor mailar du julia@dreamlogistics.se eller 0733663046.